Avaleht      Saksa keel      Saksakeelsed üritused 2011/12      Comeniuse projekti koolide kohtumine Bonnis

ajaveeb

novaator

märka ja aita

roheline kool 2

Kadrioru Saksa Gümnaasium osaleb Comeniuse projektis, mille üldpealkiri on „ Safekeeping our Cultural Identity“ (Meie kultuurilise identiteedi hoidmine). Osalevad koolid on: Ernst-Moritz-Arndt-Gymnasium, Bonn , Saksamaa, Strinda videregaende skole, Trondheim, Norra, Kadrioru Saksa Gümnaasium, Tallinn, Eesti

Projekti rahastab Sihtasutus Archimedes. Projekti töökeel on peamiselt inglise keel (valmivad töölehed ja lõppmaterjalid), sakslastega suhtlemisel ka saksa keel. Projekti kestus on sügis 2011-suvi 2013, mille käigus uurivad õpilased erinevate maade kultuuri tekkimist ja arenemist kuni tänapäevani välja

5.-9.märtsini viibisid Bonni kohtumisel meie koolist: direktor Imbi Viisma, võõrkeelte õppealajuhataja Lehti Hiller, õpetajad Kadri Barr, Kersti Küttim, Laida Meigo ja 6 õpilast: 8A-st Mirjam Kalamees ja 8C-st Kätriin Juhandi, Triinu Läst, Johanna Puntso, Kersti Heile ja Jelizaveta Fadejeva.

Bonni kohtumine hõlmas meie kultuuri 1.perioodi: kuidas inimeste elu ja  kultuur vastavates maades alguse sai. Saksa õpilased olid ette valmistanud mitmeid ettekandeid neandertallaste teemadel. Eelnevalt olid sakslased saatnud meile küsitluslehe (nii saksa- kui ka inglisekeelse), et välja selgitada, kui suured on õpilaste eelteadmised vastava teema kohta. Täidetud lehti saatsime Saksamaale umbes 90.

Esimene ettekanne 6.märtsil oligi tagasiside Eesti õpilaste küsitlusest,  mis sai väga hea vastuvõtu. Peale lõunat teisipäeval tegid saksa õpilased meile ekskursiooni Bonni  muuseumis

(Rheinisches Landesmuseum) , kus vaatasime näitust neandertallastest „ Der Neandertaler und wir“.

Kolmapäeval, 7.märtsil toimus väljasõit Kölni ja Düsseldorfi/Mettmanni  lähedal asuvasse Neanderi orgu (das Tal on saksa keeles org), kus teadlane Johann Carl Fuhlrott leidis 1856.a. inimeste eelkäijate luud. 1996.a. avati seal moodne interaktiivne muuseum (Das Neandertaler Museum in Düsseldorf/Mettmann), mida ka meie külastasime ja mis pakkus kõigile palju põnevust.  Seejärel tutvusime Kölniga, õpilased käisid ka Kölni Toomkiriku tornis.

Neljapäeval, 8.märtsil kuulasime jällegi saksa õpilaste ettekandeid, samuti esines meie kooli õpilane Kätriin Juhandi esitlusega „History of Estonia, part I“. Norra õpilased rääkisid enda maa selle perioodi ajaloost. Loenguid ilmestasid ajalooteemalised rühmatööd, kus erinevate rahvuste õpilased pidid leidma vastuseid küsimustele: Mis on ajalugu? Mida me sellest õpime? Kuidas seda erinevalt õpetatakse? Arutluste käigus ilmnes erinevaid ajaloo-käsitlusi, mis rikastas kõikide maailmapilti.

Pärastlõunal külastasime veelkord Bonni muuseumi ja kuulasime seal veel kahe saksa õpilase ettekannet. Seejärel toimus ekskursioon Bonni ajaloolistel radadel.  Giidiks oli nii siin kui ka Kölnis Bonni kooli ajalooõpetaja.

Õhtul toimus kooli sööklas pidulik lõpuõhtu, mille olid ette valmistanud meie ja norra õpilasi võõrustanud saksa õpilaste vanemad. Ühises ringis andsid tagasisidet kõik osalejad, avaldades arvamust toimunud ürituse kohta. Pidu oli väga südamlik.

Järgmisel hommikul asusime tagasiteele. Lend kulges läbi Amsterdami ja lendudevahelisel ajal oli võimalus ka külastada Amsterdami ajaloolist kesklinna.

Kõik osapooled jäid üritusega väga rahule ja ootama kohtumist Eestis 1.-5.okt 2012

Järelkajana võib välja tuua meie kooli õpilaste arvamusi:

1. Saksamaa reis oli väga seiklusrohke. Bonni linn oli ilus  ning sealsed inimesed väga-väga sõbralikud ja abivalmid. Nägime palju esitlusi neandertallaste kohta, mis olid huvitavad ja harivad. Külastasime muuseumeid ja teisi vaatamisväärsusi.
  2. Bonnis olid väga sõbralikud ja rõõmsad inimesed. Bonn on väga ilus ja rahulik linn. See oli minu unistus, et saaksin Saksamaale sõita, kuna ma väga armastan saksa keelt. Ma sain väga toredaid sõpru, kellest ma väga puudust tunnen. Selliseid noortele mõeldud projekte võiks rohkem teha. Need projektid on noortele väga vajalikud, kuna nii saab arendada enda võõrkeeli. On aga väga kahju, et see reis nii lühike oli.
  3. Mulle meeldis see reis väga. Inimesed olid väga sõbralikud ja linn oli väga ilus. Ei olnudki midagi, mis ei meeldinud. Kindlasti lähen sinna kunagi tagasi.
  4. Bonnis oli väga tore. Elu seal oli väga rahulik. Kõik inimesed rääkisid nii kiiresti, et ma algul midagi aru ei saanud. Aga lõpus sain ma juba peaaegu kõigest aru. Kahjuks kestis reis väga lühikest aega. Ma loodan saksa õpilasi jälle näha. See oli minu jaoks väga hea kogemus.