Õppe- ja kasvatuseesmärgid
Saksa kultuuriloo kursusega taotletakse, et KSG-s saksa keelega süvitsi tegelev õpilane:
1. Orienteerub saksa kultuuri arenguloo põhilistes küsimustes ja etappides.
2. Tunnetab saksa kultuuri olulisust tänapäeva maailma mõtestamisel, mõjutamisel ning kujundamisel
3. Mõistab saksa kultuuri erilist tähtsust Eesti ajaloo ja kultuuri kontekstis.
Õpilastes kujundatavad üldpädevused
Kultuuri- ja väärtuspädevus: Väärtustab inimlikku ja kultuurilist mitmekesisust, teadvustab ja kujundab oma väärtushinnanguid.
Sotsiaalne ja kodanikupädevus: Teab, järgib ja austab erinevate rahvuste ja kultuuride omapära, aktsepteerib inimeste ja nende väärtushinnangute erinevusi ning arvestab neid suhtlemisel.
Digipädevus: Suudab kasutada uuenevat digitehnoloogiat teabe kogumiseks erinevate regioonide ja kultuuride kohta, suhelda ja teha koostööd saksa keeles erinevates digikeskkondades.
Õpitulemused
Kursuse lõpul õpilane:
1. Seostab saksa kultuuri arengusuundi ja ilminguid ühiskonnaelu korralduse, religiooni, teaduse ja tehnoloogia mõjudega maailmas, Euroopas, eelkõige Eestis.
2. Märkab ning mõistab saksa kultuuri mõjusid nii ajaloos kui ka tänapäeval;
3. Rakendab saksa kultuuri kursusel omandatud teadmisi oma ideede väljendamiseks saksa keeles ning uue info omandamiseks, eelkõige saksakeelsetest allikatest.
4. Oskab võrrelda erinevate autorite (kunstnikud, heliloojad, kirjanikud, lavastajad …) teoseid, rääkida kaasa erinevate maade (eelkõige saksakeelsete) kultuuri teemadel
Hindamise vorm: Õppeprotsessi arvestus (mittehindeline)
Õppesisu
Kursus on jagatud alateemadeks: 10.-11. klassi kursuste raames käsitletakse saksa muusikat, kunsti, ajalugu, kirjandust, filmi ja teatrit.